Werken als Medewerker Facilitaire Servicedesk

Als medewerker facilitaire servicedesk ben je een echte probleemoplosser. Je pakt storingen, klachten, vragen en wensen op. De meldingen worden door collega's gedaan en komen via de telefoon of per mail binnen. Collega's kunnen ook spontaan bij je binnen lopen met een vraag of melding.

Samen met de technische dienst zoek je naar de beste oplossing. Daarnaast zorg jij ervoor dat nieuwe collega’s een vliegende start kunnen maken. Ook doe je bestellingen en geef je advies over producten en diensten. Dit alles maakt jouw werk heel dynamisch.


Image

Medewerker Facilitaire Servicedesk bij van RijnWaal

Binnen RijnWaal is de Facilitaire Servicedesk nog volop in ontwikkeling. Samen met je collega’s bekijk je waar je nog meer kunt ondersteun en verbeter je processen. Het contact met veel verschillende collega’s staat centraal in je werk, het is dus fijn als je een sociaal en behulpzaam karakter hebt. Ook wanneer mensen met klachten bij jou komen, houd jij het hoofd koel en zoek je naar oplossingen. Uiteindelijk help jij om het werk van onze collega’s makkelijker te maken, en daar krijg je veel blije gezichten voor terug!
Image

De werkzaamheden

Als medewerker facilitaire servicedesk bij RijnWaal zijn onder andere deze werkzaamheden onderdeel van jouw werkdag:

  • Het oplossen van een telefoonprobleem, een nieuwe sleutel of tag regelen, het reserveren van vergaderruimtes of een storing op facilitair gebied oplossen, zijn voorbeelden van de vragen die jij binnen kunt krijgen. Jij zoekt naar een geschikte oplossing of weet wie je erbij moet betrekken om je collega’s zo goed mogelijk te helpen. 
  • Daarnaast beheer en registreer jij de instellingen in onze telefooncentrale en (op afstand) de instellingen van alle smartphones binnen de organisatie. Het is handig als je enige technische basiskennis hebt, of leergierig bent aangelegd. 
  • Jij zorgt voor het in orde maken van alle benodigdheden (sleutels, tags, werkkleding, telefoon etc.) die een nieuwe collega nodig heeft om een goede start te hebben bij RijnWaal. Je zorgt voor een duidelijke instructie bij het gebruik van deze benodigdheden en regelt de registratie hiervan. Ook bij het uit dienst gaan van collega’s, ben jij degene die regelt dat alles weer bij jou terugkomt.  
  • Het bestellen van (kantoor) artikelen hoort ook bij de taken van de Facilitaire Servicedesk. Dit gaat bijvoorbeeld om klappers en printpapier, of om nieuwe tafels voor het restaurant. Jij vraagt goed door naar de behoefte en denk mee in het vinden van de artikelen die daar het beste bij passen. 
  • Je vaste werkplaats is Huissen, maar uiteraard ben je flexibel en werk je op alle locaties waar jij op dat moment nodig bent. 

Klik hier om onze vacatures te bekijken

Salaris & Arbeidsvoorwaarden

Als je in dienst komt als medewerker facilitaire servicedesk bij RijnWaal krijg je meteen een contract voor onbepaalde tijd.  Het salaris is conform CAO VVT en valt in FWG 35 (maximaal € 2845 per maand op basis van 36 uur). Daarnaast zijn er goede aanvullende arbeidsvoorwaarden. Je mag rekenen op een eindejaarsuitkering en natuurlijk vakantiedagen en vakantiegeld.

Wij vinden het bij RijnWaal erg belangrijk dat je goed van start gaat en daarom word je de eerste maanden wegwijs gemaakt door onze organisatiebuddy.  Bovendien word je regelmatig getrakteerd op kleine attenties om te laten zien hoe blij we met jou zijn. Wij vinden het namelijk heel belangrijk dat onze collega’s lekker in hun vel zitten en vitaal aan het werk zijn en blijven.

Ellen van Moerkerk

Medewerker Facilitaire Servicedesk

Ellen is sinds 2005 werkzaam bij RijnWaal. Ellen: ‘Ik ben begonnen bij RijnWaal toen ik net van mijn opleiding de SPW afkwam. Ik ben gestart bij de dagbesteding op woensdagmiddag, door de jaren heen heb ik binnen Welzijn allerlei verschillende taken gedaan. Uiteindelijk ben ik in 2018 ook vrijwilligerscoördinator geworden in Sancta Maria. Dat werk doe ik nu nog steeds naast mijn werk bij de Facilitaire Servicedesk. In mei 2021 kwam er een interne vacature voor de Facilitaire Servicedesk, precies op een moment dat ik toe was aan wat nieuws, ik wilde graag meer uitdaging. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een brief gestuurd. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en mijn collega’s waren erg enthousiast. Na een gesprek met de facilitair manager, kon ik aan de slag.’

‘Voor mij is het een groot voordeel dat ik de organisatie door en door ken, en de mensen ook. De collega die begonnen is met het opbouwen van de Facilitaire Servicedesk, heeft me heel goed ingewerkt en op weg geholpen. Eén van de belangrijkste dingen waar we ons mee bezig houden, is het faciliteren van alle benodigdheden voor nieuwe medewerkers. Wij zorgen ervoor dat alle sleutels, werkkleding, telefoons enzovoorts op tijd klaarliggen zodat een nieuwe medewerker alle spulletjes kan komen ophalen voor hun eerste werkdag. Andersom, als collega’s uit dienst gaan, zorgen we er ook weer voor dat alle spullen worden ingeleverd. Deze ophaal- en inlevermomenten leveren ook vaak mooie gesprekken op.’

‘Daarnaast zijn we ook regelmatig bezig met de inkoop van (kantoor) materialen. Bijvoorbeeld als er in het restaurant nieuwe tafels nodig zijn, dan regelen wij dat. Soms krijgen we bijzondere verzoeken, maar dan duiken we er gewoon in en komt het altijd voor elkaar. Zo leren we samen en weten ook steeds meer collega’s ons te vinden als ze iets nodig hebben.’


Klik hier om onze vacatures te bekijken
Image
‘Ook alle storingen, bijvoorbeeld van de telefoon of bepaalde systemen, komen bij ons binnen. Dan gaan we op zoek naar een oplossingen. Lukt het ons zelf niet, dan werken we samen met externe partijen. Zo krijgen we het toch telkens weer voor elkaar om mensen blij te maken. Je lost het probleem voor ze op.’